Els hubs de Barcelona.
Els darrers anys, però, sobretot, des del coronavirus, es parla molt de “hubs”. Barcelona és un hub tecnològic.
I un hub econòmic, i un hub d’innovació, i un hub esportiu, i jo què sé quants hubs més. Ara tot són hubs.
Molt bé, però… ¿què és un “hub”?
En sentit estricte, és el cor, el centre on passen coses. I això n’atrau més, i aquest cor creix i adquireix importància. Com passava antigament amb els mercats o les universitats; on hi havia universitats, hi havia professors, científics, investigació, més escoles, més ciència… i així anaven creixent.
Avui en dia tot passa per la digitalització.
Sens dubte, l’atractiu de la ciutat, congressos com el Mobile i que cada vegada hi hagi més centres d’investigació i d’innovació, són factors a favor.
Això, i que la pandèmia hagi demostrat que el model turístic no xuta, han provocat que fins i tot l’Ajuntament de Barcelona aposti per un “turisme” diferent.
Turisme de feina.
En diuen “Workation”, és clar; són progres però no idiotes.
La idea, simple i òbvia, és atraure un turisme basat en aquest nous “nòmades digitals”, treballadors atrets pel hub Barcelona, que estan de passada.
I aquí, els coworkings hi tenim molt a dir.
Recorda, si vols rebre això i altres coses molt xules cada diumenge, pots fer-ho aquí.