Digitalitzar el comerç local.
Ens agradi o no, els temps canvien.
No et vull donar la brasa amb tot el que “ha accel·lerat la pandèmia” i bla bla bla. La cosa important és que el comerç es digitalitza, des d’Ikea fins a la botiga del barri.
Efectivament, una botiga pot ser de barri i estar digitalitzada.
“Digitalitzar” no vol dir només tenir un ecommerce o vendre al maleït Amazon, sinó fer servir la tecnologia per a coses tan diverses com millorar l’experiència dels teus clients, fer servir eines de marketing i SEO local (si no saps què és, ja t’ho explicaré en un altre post), tenir una llista de correu, fer estadístiques d’estocs al moment, saber quines àrees de la teva botiga tenen més afluència de públic…
– I per on començo? Com es fa? No en tinc ni idea! –et diràs.
Bé, per això hi ha més iniciatives de les que et penses.
Per conèixer-les és important estar informada. Consultar els cursos –que són gratuïts– que fan al Cibernàrium, a Barcelona Activa, a Gornal Activa i a molts altres llocs, pot ser un primer pas.
Seguir comptes de Twitter seriosos, llegir premsa especialitzada, subscriure’s a newsletters que t’aportin informació de valor…
I estar al corrent de coses com el Programa d’Acceleració Tecnològica del Departament d’Empresa i Treball. És la formació de petits comerços en venda i marketing digital.
Si t’interessa, espavila’t, perquè tens fins al dia 30 de setembre.
Perquè formar-se continuament és bàsic. I serà així per sempre. Fes-te’n la idea.
De tota manera, és una prova pilot i d’aquestes coses n’hi haurà cada vegada més.
☞ Per cert, IKEA ja no fa catàlegs; ara és així.
Recorda, si vols rebre això i altres coses molt xules cada diumenge, pots fer-ho aquí.