Coses que fa la gent súper creativa.

S’ha escrit molt sobre la creativitat, buscant-ne fórmules màgiques, i més ara que arran de la crisi i després de la pandèmia s’ha posat de moda “fer coses”. Et proposem cinc trets característics que mostren les persones altament creatives.

Somien desperts.

Tenen el cap als núvols, que es diu.

Això en general no és convenient en un sistema educatiu d’una societat productiva i materialista, però recorda que parlem de persones creatives.

George Lucas diu “No sóc gaire de matemàtiques i ciències. Vaig passar la major part del temps a l’escola somiant despert, i vaig convertir-ho en una manera de guanyar-me la vida”. 

No deixen de preguntar-se coses.

La curiositat et fa mirar. Y el mirar et fa veure.

I aquest mirar conscient és la base de l’experiència directa que alhora és el fonament del coneixement directe.

És a dir, la gent molt creativa no deixa de fer-se preguntes i de voler conèixer.

Manté la curiositat.

Per això, ho fan tant artistes com científics. No deixar de fer-se preguntes, mantenir sempre la curiositat.

“Molta gent mira, però poca gent veu”, deia Leonardo da Vinci.  

Treuen profit de les adversitats.

Sembla paradoxal, però un trauma, un problema gros, els pot servir de combustible per generar una reacció creativa. 

Segueixen les seves passions.

Pot sonar a tòpic, però sense això no hi ha creativitat; són faves comptades. Les persones molt creatives no deixen morir l’infant que eren, no permeten que l’edat adulta i les responsabilitats i exigències de la societat els facin perdre el que els agrada de debò. 

Tant si s’hi dediquen professionalment com si no, mantenen viva la flama.

Saben i valoren passar hores soles.

Això és potser una de les coses que xoca més als extravertits, i a la nostra societat mediterrània tan social. Gaudir de la solitud et permet coneixe’t més, estar més amb tu, i s’activen mecanismes al cervell molt primaris, de supervivència, que curiosament et fan ser més imaginativa i creativa precisament com a recurs per substituir aquesta mancança de suport social.

☞ Si vols llegir més sobre el tema, et recomanem aquest article (en anglès) del director científic del Huffington, Scott Barry Kaufman.

☞ Si et va la marxa, aquí tens “The Creative Personality”, de Mihaly Csikszentmihalyi al Psicology Today.


Recorda, si vols rebre això i altres coses molt xules cada diumenge, pots fer-ho aquí.

Deixeu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *